Exercicis per mantenir-se sempre en forma - Touchcare

Exercicis per mantenir-se sempre en forma

25 de febrer de 2021 0
pexels-marcus-aurelius-6787498-1200x1589.jpg

A mesura que envellim, tenir un estil de vida actiu es fa molt més important, però la majoria de persones semblen tornar-se més sedentàries amb l’edat. Tot i que hi ha moltes explicacions per a això, des de problemes de salut fins a la por a lesions, molts ancians simplement no han trobat una activitat adequada per a ells.

5 suggeriments pel condicionament físic de la gent gran:

Ballar

Començar a ballar és una excel·lent manera de millorar la salut física general de les persones grans que encara són molt capaces de moure’s. Ballar també millora la força, la mobilitat i l’equilibri, a part de ser bo pel cor. I, ja que es mouen gairebé totes les parts del cos, en adults majors també ajudarà a prevenir el dolor i la rigidesa musculars.

No obstant això, els avantatges potencials de la rutina del ball no es limiten als aspectes físics. Estar en un entorn social prevé la depressió de les persones grans i té enormes efectes positius sobre el seu benestar emocional.

Caminar

Caminar és una opció òbvia pel que fa a l’activitat física per a gent gran. És fàcilment un dels millors exercicis que hi ha de baix impacte, i és lleuger per les articulacions, de manera que la gent gran pot continuar fent-ho fins molt tard.

Tant la ment com el cos es beneficiaran de mantenir una rutina de caminar. No només és una manera perfecta d’anar fent passejos a l’aire lliure; també ajuda a millorar el teu estat d’ànim i aclarir el cap.

Ciclisme

Si t’agrada estar a l’aire lliure, el ciclisme és, sens dubte, una activitat que gaudiràs. És un excel·lent entrenament cardiovascular que també pot millorar l’equilibri, enfortir els músculs de les cames i millorar el rendiment cognitiu dels sèniors. I com que és de baix impacte, és una opció ideal per a persones grans que no poden participar en activitats de córrer o altres d’alt impacte a causa de problemes ossis o articulars. La millor part és que gairebé ho pots fer a qualsevol lloc.

Si vius als afores o a les zones rurals, anar en bicicleta no hauria de ser un problema. Penseu en la possibilitat de programar excursions amb bicicleta pel cap de setmana amb la vostra família o amics, si hi ha rutes per a bicicletes a prop de casa vostra. Tanmateix, és possible que preferiu fer bicicleta estàtica si viviu a ciutats o barris més concorreguts.

Tai-txi i ioga

Tant el tai-chi com el ioga destaquen com a bona categoria d’exercici. Combinen la resistència amb entrenament de força, flexibilitat i equilibri.

El ioga és un exercici suau de baix impacte, però holístic. Totes les postures són pesants, tot i que, a primera vista, les postures de ioga semblen centrar-se en la flexibilitat. El ioga ajuda a desenvolupar la força dels ossos i els músculs, millora l’equilibri i la mobilitat general del cos, que són molt importants a mesura que envellim.

El tai-txi és, com el ioga, un exercici de baix impacte, però que flueix lentament de postura en postura. Es diu que la pràctica del tai-txi és eficaç per augmentar la força muscular alhora que millora la circulació de les artèries. Els moviments fluents tonifiquen els músculs i els estiren, mentre que l’equilibri es millora gràcies a les diferents postures.

Per a la gent gran, quina quantitat d’exercici es recomana?

La salut, la condició física i les habilitats cognitives dels ancians poden variar molt. Per tant, la seva rutina d’exercicis sovint varia en tipus, nombre i freqüència.

Com a norma general, t’has d’esforçar fins al nivell que et faci sentir còmode, tant física com mentalment. Qualsevol nivell d’activitat física està bé, sempre que no representi un sobreesforç. Per evitar accidents, recorda començar lentament i augmentar gradualment el temps o la intensitat de la teva rutina d’exercicis.

Feu-los amb els vostres amics i familiars o uniu-vos a una classe per fer aquestes activitats més segures i divertides, i feu-les servir com a oportunitat per interactuar i relacionar-vos amb altres persones.

Fer exercici no és només afegir anys a la vida, al cap i a la fi, sinó afegir vida als anys.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *